Veelgestelde vragen (en antwoorden ;) )

 

Waar kan ik de prijzen vinden?

Alle prijzen kun je vinden bij de producten. De verkoopprijzen zijn degressief (de prijs daalt per eenheid bij grotere bestellingen) en inclusief hoogwaardig drukwerk en 21% BTW en verzendkosten. Exclusief eventuele extra’s als enveloppen/sluitzegels en postzegels, touw en labels.

Waarom variëren de prijzen bij de kaartjes?

In de collectie kaarten zijn verschillende soorten kaarten opgenomen, van enkele tot dubbele kaarten. Kaartjes met en zonder foliedruk. Foliedruk kaartjes zijn kostbaarder, vandaar het verschil in de prijs. 

Hoe kan ik kaartjes bestellen?

Er is een heel handig stappenplan dat je kunt bekijken op deze pagina: Werkwijze bestellen. Hier vind je alle informatie over het bestelproces.

Hoelang vooraf dien ik te bestellen?

Dit is vooral afhankelijk van de soort kaartjes die je kiest. Hieronder vind je een handig overzichtje. Als er sprake is van spoed kun je altijd contact met me opnemen en zal ik met je mee denken en zoeken naar een passende oplossing.

Hou bij onderstaande tijden wel rekening ermee dat deze alleen gelden als er tijdig gereageerd wordt op de proefdrukken. ;) Het is belangrijk dat je/jullie helemaal tevreden zijn. Als je dus iets langer nodig hebt om zeker te weten dat het kaartje precies is wat je zocht dan kan de onderstaande tijd iets langer zijn.

Collectie kaarten : 8-12 werkdagen: na het ontvangen van je order ontvang je binnen 5 werkdagen digitaal je proefdruk. Meestal al eerder. Is deze akkoord dan wordt er een papieren proefdruk besteld welke na maximaal 3-4 werkdagen geleverd wordt. Is deze ook akkoord dan staat alles gereed voor de geboorte! 

Spoed : ga je bijna bevallen of is jouw kindje al geboren en besluit je een kaartje te bestellen via Studio Poppybird? Geen probleem! Neem even contact op via mail of what's app en dan zorg ik dat we meteen aan de slag gaan voor jullie kaartje!

   

Ontwerp op Maat : hier kun je alles over lezen bij ONTWERP OP MAAT

 

Kan ik een proefdruk ontvangen?

Ja zeker! Er zijn ook hier verschillende opties.

Vind je het lastig via alleen de site de kaart goed te beoordelen dan is een digitale proef vaak heel handig om het kaartje toch iets beter te bekijken.

  • Van elke collectie kaart kan ik een kosteloos een digitale proefdruk versturen.  Je ontvangt dan, kosteloos,  een digitale proefdruk per mail van het jaartje zoals hij op de site staat. Deze vind je HIER.
  • Wil je graag een digitale proefdruk bestellen met de gegevens van jullie erop? Ook dat kan. Deze bestel je HIER. Deze is niet kosteloos maar mocht je later besluiten de proefdruk te bestellen als geboortekaart dan krijg je het aankoopbedrag retour in korting.
  • Wil je graag het papier bekijken en met eigen ogen de kwaliteit zien en liefde voelen? Dan is een proefbox heel leuk voor jou. Deze kun je HIER bestellen. Je betaalt alleen voor de box en de verzendkosten zijn gratis. En ook hier ontvang je het bedrag van je aankoop terug in korting mocht je besluiten kaartjes te bestellen. 

 

Wat is precies de proefbox?

De proefbox is een ideale manier om te ontdekken wat de mogelijkheden zijn en de producten te zien en letterlijk te voelen. In de proefboxen vind je een selectie aan collectie kaarten met verschillende soorten papier en teken stijlen. Ook vind je er staaltjes van enveloppen en sluitzegels. En een lief extraatje!

 

Is de proefbox gratis te bestellen?

Nee, helaas is de box niet gratis. Maar als je later besluit na het zien van de kaarten en alle moois om de kaarten via mij te bestellen kun je met de bijgevoegde kortingscode het aankoopbedrag van de box verrekenen met je kaarten bestelling. Voor Belgische klanten geldt helaas een meerprijs. Ik vind dit zelf ook uitermate vervelend maar helaas biedt het postorderbedrijf PostNL geen service aan om een klein pakket naar het buitenland te versturen tegen een gereduceerd tarief. 

 

Kan ik een papieren proefdruk ontvangen?

Gezien ik gebruik maak van hoogwaardig drukwerk zijn de opstartkosten hoog. Voor het drukken van 1 proefkaart op papier zijn de kosten dus vrij hoog. Ik bied om die reden niet standaard een papieren proefdruk aan. Wel ontvang je bij een order van geboortekaartjes standaard 1 papieren proefdruk.  Het is echter wel mogelijk een papieren proefdruk te bestellen tegen vergoeding. De kosten van deze proefdruk op papier zijn 1 op 1 doorberekend vanuit de drukker.

Er worden geen verzendkosten berekend bij de proefdruk op papier. Deze vind je HIER


Ik wil graag een ander formaat, kan dat?

Dat kan zeker! De kaart kan kosteloos omgezet worden in een elk ander formaat. Hou er wel rekening mee dat indien je een veel groter formaat of afwijkende maat zou wensen er meerprijs aan verbonden kunnen zijn. Dit zal altijd vooraf worden besproken. Voor Belgische klanten is er ook de mogelijkheid om een vierkante kaart om te zetten in een kaart van Belgisch vierkant formaat. Hierbij hoeft dan maar 1 postzegel te worden gebruikt.

 

Ik woon in België kan ik ook bestellen?

Ja zeker kan dat! Super leuk zelfs! Omdat België iets andere regels heeft met betrekking tot het versturen van post en vierkante kaarten in België twee zegels nodig hebben kan ik de vierkante kaarten omzetten in Belgisch vierkant 13,5 cm x 12 cm)

De kosten van de collectiekaarten zijn identiek en ik zet het kaartje kosteloos voor je om naar het nieuwe formaat.

 

Kan ik vanuit België ook een proefbox bestellen?

Ja dat kan zeker. Helaas biedt het postorderbedrijf PostNL geen service aan om een klein pakket naar het buitenland te versturen tegen een gereduceerd tarief. Om deze reden is de vergoeding voor het verzenden van de proefbox voor Belgische klanten helaas iets hoger. 

 

Hoe geef ik door dat mijn kaart een ander formaat moet worden?

Tijdens het bestelproces kun je allerlei gegevens invullen en ook je extra wensen. Hier vul je in dat je graag een ander formaat wenst en ook welk formaat. Na je bestelling neem ik altijd via mail contact op en kun je ook dan nog wijzigingen aangeven. Ik denk graag met je mee en klanttevredenheid staat voor mij hoog in het vaandel.

Voor Belgische klanten kun je ook hier aangeven dat je graag je kaart in Belgisch vierkant wenst in plaats van 13,5 cm x 13,5 cm.

 

Er staan geen maten bij de enveloppen

Klopt! Jij hoeft alleen de kleur te kiezen (en ook deze mag later nog gewijzigd worden) en ik zorg voor het juiste formaat dat perfect past bij jouw kaartje.

 

Kan ik minder dan 30 kaarten bestellen?

Dat kan zeker. De reden dat de oplages starten vanaf 30 kaarten is omdat de kaarten die ik lever worden gedrukt in hoogwaardige drukkwaliteit en de opstartkosten hoog zijn. Deze opstartkosten bepalen een groot deel van de kostprijs. Vandaar dat de kostprijs per kaart in hogere oplages ook lager ligt. Een lagere oplage is dus zeker mogelijk maar de prijzen zullen hierdoor niet veel lager uitvallen.

 

Waarom gaat het aantal te bestellen kaarten van 150 naar 175|200|250?

Tot 150 kaarten kun je per 10 stuks bestellen. Omdat hogere oplages niet heel vaak voorkomen staan vanaf 150 ze niet vermeldt per 10. Uiteraard kun je elk aantal bestellen dat je graag zou willen. Stuur gerust even een mail dan stuur ik je een vrijblijvende offerte.

 

Zijn de enveloppen inclusief?

Nee, de enveloppen zijn niet inclusief. Deze kun je net als sluitzegels en eventueel postzegel ontwerp los bij bestellen. Dit is niet verplicht.

 

Hoe weet ik welke kleur envelop ik moet kiezen?

Zodra de digitale proefdruk van jullie kaartje naar wens is zal ik je adviseren over de bijpassende kleur van de envelop. Mocht er een andere envelop besteld zijn is dat geen probleem dan wijzig ik de kleur voor je. Je mag wijzigen tot ik de enveloppen voor jullie ga bestellen. 

 

Kan ik de enveloppen ook vooraf ontvangen?

Ja dat is geen probleem. Het liefste verstuur ik deze wel pas nadat de digitale proefdruk is goedgekeurd. De reden hiervan is als je later toch nog wat wijzigingen hebt aangebracht aan je kaart dat je de kleur van de envelop dan wellicht ook wenst te wijzigen. Voor het vooraf versturen van de enveloppen geldt een toeslag van € 6,- (de verzendkosten van een pakket van PostNL)

 

Wat zijn de verzendkosten?

Ik verstuur alle pakketten en post  met het postorderbedrijf PostNL. Deze streeft ernaar alle pakketten de volgende werkdag te leveren. De verzendkosten van geboortekaartjes zijn gratis. Via België gaat de bezorging via BPost.

Proefbox: Nederlandse klanten: € 3,95 / Belgische klanten: toeslag € 9,-* (* de reden van deze meerprijs lees je bij: Kan ik vanuit België ook een proefbox bestellen?)

Enveloppen vooraf: € 6,-

Enveloppen geleverd samen met geboortekaartjes: gratis

Geboortekaartjes: gratis

 

De stijl spreekt me aan maar ik wil liever een iets andere illustratie, kan dat?

Ja, zeker. Ik maak met veel liefde en zorg graag een passende offerte voor een kaartje op maat. Alle informatie hierover vind je bij Ontwerp op Maat

 

Ik hou van goud/zilver/koper maar vind foliedruk te duur, en nu?

Er is een prachtig alternatief als je toch een metallic| glinstering wil in bepaalde elementen op je kaart. Kies dan voor een kaartje met goudinkt. Dat geeft een prachtig effect. Elke kaart met foliedruk kan omgezet worden in een kaart met goudinkt of normale kleur. 

 

Ik heb een mooi kaartje gezien maar wil graag foliedruk, kan dat?

Dat kan! Elke kaart kan gemaakt worden in foliedruk! Zowel enkelzijdig (alleen de voorkant) als dubbelzijdig. Dubbelzijdig is wel iets kostbaarder als alleen aan een zijde. 

 

Welk papier kan ik kiezen?

Alle informatie over papier kun je HIER terug vinden. Heb je liever een andere papiersoort dan aanbevolen wordt bij de collectiekaarten? Geen probleem dat is zeker mogelijk. Hou er wel rekening mee dat bepaalde papiersoorten een meerprijs met zich meebrengen. Je mag altijd mailen en ik help je heel graag hiermee. 

 

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan heel eenvoudig via de website. Je kunt betalen via Ideal of Bancontact. Het is mogelijk te betalen via bank overschrijving. Hou hierbij wel rekening dat er pas gestart kan worden met het versturen van enveloppen of kaarten nadat de betaling is ontvangen.

 

Wat zijn de levertijden?

Voor enveloppen vooraf: op het moment dat de digitale proefdruk helemaal naar wens is ga ik de enveloppen bestellen. Deze worden binnen 1-2 werkdagen aan mij geleverd en binnen 1-2 werkdagen naar jou verzonden.

Sluitzegels: Bestel je ook sluitzegels en wil je de enveloppen vooraf geleverd? Dan stuur ik deze met de enveloppen mee. Wil je de enveloppen samen met de geboortekaartjes? Dan worden ze samen met de kaartjes geleverd.  

Geboortekaartjes: het is heel erg begrijpelijk dat je zo snel mogelijk je prachtige kaarten in handen wil hebben. Maar haastige spoed is naar mijn mening, bij iets dat perfect moet zijn, zelden goed. Ik lever altijd een geheel verzorgd product af dat van a tot z tot in de puntjes in orde is. Mensen ontvangen liever een dag later een kaartje dan een kaartje dat er snel is maar niet perfect. ; )

Mijn streven is de kaartjes binnen 2-3 werkdagen na het akkoord bij jullie in huis te hebben. Vaak lukt dit al eerder. Kaartjes met foliedruk hebben een langere levertijd, reken hiervoor 2 werkdagen extra. Maar dan heb je wel ook iets extra bijzonders! Er is toch spoed of een andere reden waarom je de kaarten sneller in huis zou willen? Geef het mij door ik denk graag mee en zoek graag oplossingen. Op afspraak is het ook mogelijk de kaarten te komen ophalen (Brunssum-Limburg)

Jullie pakket verstuur ik verzorgd en liefdevol verpakt met mijn felicitatie voor het kleine wonder. Tijd om de mooie kaarten uit te pakken te versturen en te laten bewonderen.

Bij geboortes op zaterdag en zondag wordt het drukwerk op maandag gedrukt en op dinsdag bij mij geleverd. Is er spoed bij de levering kan er na afspraak voor gekozen worden het drukwerk rechtstreeks vanaf de drukker te leveren (dit scheelt 1 werkdag).

 


Ik ben niet tevreden over de proefdruk kan ik nog annuleren?

Het belangrijkste vind ik dat je geen 100% maar 110% (of nog meer zelfs) blij bent met je kaartje. Jouw kindje is uniek. Het kaartje ook. Het kan gebeuren dat je na het bestellen en zien van de proefdruk toch gaat twijfelen. (die kans is heel klein maar stel dat ;) ) Dan mag je bestelling annuleren. Hou hierbij wel rekening ermee dat er een vergoeding in rekening wordt gebracht van het aanpassen van de kaart en maken van de proefdruk. Deze vergoeding bedraagt € 25,-

Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de reeds betaalde bestelling of als je nog niet hebt betaald in rekening gebracht middels een factuur.

Een ontwerp op maat gemaakt kan alleen, tijdens de schetsfase, geannuleerd worden. Het kost veel tijd om een kaartje op maat te maken en een annulering kan daarom alleen op het moment dat er alleen een eerste schets is gemaakt. Ook hier wordt er een vergoeding van € 25,- berekend.


Als ik een digitale proef bestel of een proefbox ben ik dan verplicht de kaarten ook te bestellen?

Nee, absoluut niet. Een digitale proefdruk is geheel vrijblijvend. Ook de proefbox is geheel vrijblijvend en een mooie en leuke manier om beter kennis te kunnen maken met mijn stijl en producten.  Besluit je later wel (omdat je overtuigd bent van de stijl en het aanbod ;) ) een bestelling te plaatsen, ontvang de kosten van de proefbox (zonder verzendkosten), retour als korting op je bestelling.


Kan ik na het plaatsen van mijn bestelling nog wijzigen?

Ja, dat is geen probleem. Pas na het akkoord op het digitale proefkaartje worden de enveloppen besteld. Tijdens dit proces kun je nog wijzigen. Voor afwijkende maten, papiersoorten kan er dan wel een toeslag gelden.

 

Andere vragen of mis je nog vragen? Neem gerust contact op en ik beantwoord ze graag en zal ze ook toevoegen aan de bestaande vragenlijst. Ik hoor graag van je!


 





 


   

  

 

© 2020 studiopoppybird | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel